Blicken fast framåt!

Mors! Ett par veckor sedan sist!
Tiden går fort när man har roligt o även nu.....;)
Mår bättre än på mycket länge, har faktiskt inte mått såhär bra sedan cellgiftsbehandlingen startade i augusti -14!
Full av energi, bra humör o inte lika berg- o dalbaneaktig i psyket! 
 
Var på sigmiodoskopi, låt oss kalla det en "inre" besiktning av operationsområdet i tjocktarmen, i måndags. 
Enligt Dr Fransson såg det mycket bra ut, han såg inte ens ärren efter skarven! Tyder på en mycket bra läkare o ett mycket gott läkekött hos patienten! Svullnaden är fullt naturlig o går ev. ner ett år efter OP alternativt inte alls.
 
Port a´carthen, venporten, på höger sida av bröstet får sitta kvar i ett par år, ska bara spola den på min lokala vårdC var 12:e vecka. Argumentet att den är kvar köper jag, om cancern, mot förmodan, skulle dyka upp inom en snar tid så slipper jag åtminstone lidandet med att operera in venporten igen...... Helt OK! 
 
Inom 6 v. blir det en ny röntgen av lungorna eftersom man är osäker på förändringarna i lungorna. Bra att de är noggranna! Dock ytterligare 6 v med en mindre gnagande oro.
 
Har börjat promenixa varje dag till o från jobbet plus minst 4 entimmespromenixer i veckan i kombination med lågkolhydratkost. Märks redan resultat, inte minst på orken o muskeltonusen. Väldigt motiverad för tillfället! 
Ner med den kortisonbulkade magen o upp med kondis o ork! 
 
I dialog med min läkare har jag nu beslutat mig för att åka med jobbgänget på bussresan till alperna 7/3. Jag behöver verkligen en powerboost efter vad jag varit med om! Cyt.läkaren ansåg att jag var väl optimistisk att tro att jag skulle kunna komma tillbaka i tid för en skidsemester medan mina cyt.sköterskor o min kirurg absolut tycker att jag ska åka! Kirurgen/Dr Fransson tyckte m ackurratess att jag verkligen skulle börja leva igen. Jag inser ju själv att jag inte är 100% i form men eftersom skidåkning på tvären är min största passion, näst min fru, så är det klart att jag ska med! Jag behöver ju inte vara först o värst......(?) ;) Dessvärre ska inte Maja med i år, synd, vi hade verkligen kul förra året!
 
Censurerar nu mina inlägg om jobbet eftersom jag förstår att de kan komma att användas mot mig i denna nya organisation med högt i tak......
 
Idag har jag o Vicke tagit sportlov o firman o skolan är lediga från oss. Var en runda på morgonen på Bröderna Edhs Handelsbod o i em ska Lisa, Alexander o William o jag o Vicke åka t skogen o elda korv. Ska bli kul!
 
Sköt om er därute, livet är för kort för krig, osämja, dåligt humör o avundsjuka! Lev på! 
Fuck Cancer! 
 
Mikael