1:a maj, demokratins stora dag!

 
Har jag icke för avsikt att skriva om.......sånär som på det här:
Ser mycket i media om att högerextremism inte är rumsrent! Näääää, håller med! Men.....det är faktiskt inte vänsterextrimism heller! Glöm icke det! På allvar! Hoten är lika stora! För Bövelen!
 
Nu är det några dagar sedan jag bloggade, blir så ibland, hinner inte med, likt salig Povel Ramel vill jag utbrista;   "-Stoppa världen, jag vill hoppa av!" 
 
Förra helgen i cruisingens o IPSC-licensens tecken. Fixade båda galant, den första m hjälp av andra, den andra med god handledning själv! KUL! 
 
Valborg o "-Vintern raaaaaaaasat...."! Härligt. Vill nog sjunga i manskören då jag blir vuxen men om nu medelåldern är 75 så får jag nog vänta...............
 
Småkrämpor eller större sådana, alla är lika allvarliga! Ta hand om er/oss där ute! De väcker irritation o gör en inte alltid så glad! 
 
BTW, eller By The Way, helt appropå, VAR kommer alla TROLL ifrån som dök upp på cruisingen mellan 16.30-19.30. ????? Vilka stenar ligger de under resten av året? Träskor, skitiga jeans, t-shirt som slutar/börjar över naveln, oljefläckad jeansjacka, tunt, men långt, fett, hår. En Pripps Blå eller Sofiero i vänstra handen o en Systembolagspåse i högra handen, vrålandes ÖÖÖöaaaaaåååååääää!!!!!????? Dessa TROLL somnade även i allmänhet runt kl. 17.03. Tre minuter efter att Cruisingen startat.......... Ja Jössses, återigen! 
 
Idag har vi rensat avlopp, rensat garderober, lämnat kläder till Välgörande Ändamål samt kört bil! BRA dag! 
Lammfärsgratäng, Erikssons lamm, lite rött, fulländad måltid! Vicke var med sin stödkompis o dennes familj på utflykt! Tack Rickard Eknert för att Ni finns för Oss! Vicke, o Vi, uppskattar Dig! 
 
I morgon, 2/5 är Vi lediga! Alla utom Lilla Flugan.... :( Nåväl, vila o rekreation, om femton år är det pension! (?)
 
Ha de där ute sockergrisar, även om allt i världen krisar!