Rullar på!

Solen skiner ikapp med leenden på alla semesterfirare. Värmevarningarna står som spön i backen men hellre det än att regnet står som detsamma! 
 
Jobbar sedan snart två veckor halvtid........svårt att jobba halvtid, tiden räcker liksom inte till! Kanske en arbetsledningsfråga? Kanske ens eget fel? Otillräcklighet kan leda till stress vilket kan leda till sjukdom o sjuk vill jag inte bli! ;) Aktuell vecka är det Emmabodafestival. Normalt sett brukar jag jobba ca 60 tim. på o med evenemanget. (Trots att jag inte begåvats med förtroendearbetstid!) I år blev det inte så. Någon/några andra fick ta min roll, kan vara bra för de som fick uppgiften att se hur mycket arbete o tid det krävs! Medvetandegöra!
 
Förra veckan var jag på möte i Kalmar. Första besöket på centralorten sedan min OP. Många varma o glada återseenden med jättepositiv energi, TACK! Dock var tyvärr inte alla möten lika positiva......
 
Längtar efter att få semester o få vara ledig med familjen! Normalt sett brukar jag tycka att det är skönt att få bo själv några veckor under sommaren då familjen är på Öland men det tycker jag inte i år! Det är hur trist som helst att i varmaste varma högsommaren vara i Nybro när man vet att övriga familjen är på Öland o firar semester! 
 
Idag var jag på morgonkvisten på Astrakanen o lämnade blodprov inför mötet på Onkologen på tisdag 29/7.
Passade på att ta en morgonpromenad o handlade några frukostfrallor oxå!
Perfekt med kaffe o färska frallor på altanen! 
 
Nu tar vi höjd för besöket på Onkologen nästa vecka samt planeringen för min 6 mån. cellgiftsbehandling. Hoppas att det dröjer ett par veckor innan start för jag behöver verkligen få ledigt på riktigt ett par veckor nu! 
Fortsätter med mina dagliga promenader, två-tre om dagen på 20 till 60 min./vardera. Minst 60 min. per/dag. 
Kan inte springa, inte cykla, inte simma.....men gå...det kan jag! 
 
Njut av sommaren o av varandra! Efter solsken kommer regn.....o efter regn kommer som bekant alltid solsken!
William badar med mormor Annelie i havet vid Kleva.