Efter regn kommer solsken........

.......som bekant......elller?
 
Efter en tung höst, med räkning from. november, övriga hösten var kul, så var det tungt, mentalt o frontalt! Dentalt?  ;)..............
All oro inför o kring o efter Viktors operation var som ett gigantiskt regnmoln över oss o nejden där vi bor!
Men....nu såhär några månader senare.......jo tjenare......så här bra trodde vi nog aldrig att det skulle gå! Hittills i alla fall! Allt har gått "över"bra!  Peppar, peppar! (konstigt uttryck, kan någon förklara det?) 
 
Återbesök i maj/juni! Nu planerar Vi att göra en posivitetsboost av det! Besök på Linköpings Universitetssjukhus o därefter några roliga saker! En övernattning på hotell, besök på något kul, tex. flygvapenmuseét, shopping, gott käk osv. Då kan Vi vända Linköping till något kul.......som jul......;).......!
Innan Vi vet ordet av är det kanske dax att besöka Linköping igen, i mindre trevliga ärenden?
 
Kul? Jag tycker det är kul att åka skidor! Det har jag gjort sedan jag var 6-7 år! 
Jag väljer därför att åka skidor ännu en gång i år, javisst, torka din tår! Kamma ditt hår, borsta dina lår? ;P
Åker m några firmakompisar till Sälen, Lindvallen, om söndag för en kortvecka m 3 skiddagar! Carving för hela slanten! Det näst roligaste jag vet! Kan det dessutom, ganska, riktigt, bra! Kanske något kortare o mindre krävande backar än i Hollersbach, Kitzbuhel........men carving! Jajamensan! 
God mat o dryck, fina stugan o god musik o gott sällskap, ännu en gång, sjunger en sång, Ding Dong!
 
Åker hem om torsdag o laddar o packar om.......till STHLM o Kungliga huvfudstaden om fredag, bo på Amaranten m lagvigda tanten..........! Min 50-årspresent! Ska bli jättekul! Lördagen, Cirkus o middag o musikalen "Spök"! Lite promenix i min andra hemstad o hitta roliga saker att upptäcka! 
 
Nu ler livet mot oss! Passa på, ingen vet vad som väntar bakom hörnet!
 
Positioner bevakas! 2015 försvinner ca 2000 chefstjänster inom firman.........Taktiken är genomskinlig! Likt Svenne Dufva, "släpp icke en dj-el över bron"! Den som överlever får se? 
 
Kanske dax att pröva privat marknad? Vårt jobb är viktigt......men inte till vilket pris som helst!
 
Några av mina chefer är slalomåkare.......men inte på mitt vis! Rundar problem o utmaningar........Jösses!
 
För att få fart.......rakt ner i fallinjen! Vamos!