En vecka kvar.......

......innan resan till Linköping. Stundtals tänker vi på op hela tiden o stundtals "glömmer" vi bort det för en liten stund. Vi har fått en länk via sjukhuset till en interaktiv sida för ungdomar där de flesta frågor o svar ges men kanske inte svaren på oron inför det okända.

Jag har tagit ledigt mån o tisdag denna vecka eftersom det är höstlov. Igår hedrade Alexander oss med sin närvaro eftersom hans mamma o pappa också hade varit i Linköping med lillebror William. När William är 8 månader ska han också genomgå en mindre op i Linköping men naturligtvis inte desto mindre oroande för föräldrar o de runtomkring.
Jag skriver "hedrade" oss med sin närvaro för jag tycker verkligen det! Jag är mycket förtjust i den pojken o är mån om att få utveckla en fin relation med honom! Som morfar känner jag mig mer lugn o stabil i mitt förhållande till barnen än jag kanske gjorde som förälder till tre småbarn varav en med särskilda behov! Viktor o jag o Alexander hade en trevlig dag tillsammans bla. i Svartbäcksmåla där vi gjorde upp en brasa, grillade korv, käkade choklad o lekte bergsbestigning då vi klättrade upp på SBM-toppen! Känns som att vi fn. behöver posivitetsboosta inför vad som komma skall o fylla på våra mentala ryggsäckar med positiva minnen!

Idag ska Vicke o jag ta oss till den stora staden österut o shoppa litegrann o sedan ska Vicke träffa Rickard ikväll.

I helgen ska vi ha ett hejdundrande Halloweenkalas på E Street med svågrar o svägerskor o barnens kusiner. Egentligen tycker jag inte om den amerikaniserade traditionen men barnen tycker om det o då är det förstås ok! Tycker nog mer om fredagskvällen då vi går ner till kyrkogården o tänder ljus för mor o far, barnens farmor o farfar, o lämnar dem en eftertanke.

Jaha, som sagt en vecka kvar......nu kör vi!