Sommar!.........?

Eller? Maja konstaterade i mitten av mars, i Österrikiska alperna, att det idag är varmare än vad det kommer att vara på midsommarafton. Hej vad rätt hon hade! Vi satt på Thomas balkong o hade afterski, 18-20 grader varmt o solsken, härligt. Men var tog sommaren vägen här hemma? Ljuset, det fantastiska sommarljuset, är med oss men inte temperaturen. Jag hade tänkt att jag under min rehab skulle kunna sitta/ligga på altanen o läsa böcker o lösa korsord men det är ju så kallt! 
 
Har promenerat små korta promenader, när solen är framme är det skönt men så fort molnen kommer blir det svalare. Igår hade vi 19 grader varmt, när molnen drog in o en kraftig regnskur gjorde entré så sjönk tempen ner till 11 grader! Helt otroliga skillnader! 
 
På "Gomorron Sverige" i SVT1 talar man just nu oxå om "-Var tog sommaren vägen?" Som tidigare konstaterats, tur att man inte har semester! 
 
Idag har jag bokat tid för agraffborttagning. Måndag 30/6, hoppas sårkanterna är läkta då, läcker fortfarande lite.
Ännu ingen tid för återbesök på stora sjukhuset men hoppas att det blir snart! Väntar på besked om ev spridning samt ev fortsatt behandling m cellgifter eller hur det nu blir?
 
Det "hugger" i magen. Kan bero på de inre stygnens trådändar som irriterar när läkningsprocessen är igång. Hugger även av o omkring agrafferna. Obehagligt o smärtsamt. Magen, den redan tidigare stora magen, har varit svullen men nu känns det som att svullnaden går ner. Igår hade jag ont o jag upplevde det som att jag hade en "gnälldag", trist! Sömnen funkar inte riktigt som jag vill. Försöker ändå ha rutiner så att jag kommer upp vid 7-tiden o fixar medicin o frulle. Nåja, en dag i sänder så blir det jul i år oxå!
 
Återigen, tack till alla som engagerar sig! Det är i dessa dagar jag med säkerhet kan identifiera vänner till skillnad mot bekanta! Har lärt mig, i vissa fall smärtsamt, hur jag själv vill agera då en vän drabbas! Inte alltid lätt att leva upp till även om det faktiskt kan räcka med ett sms eller en Fejjankommentar! 
 
Talade just med vår Gotlandsresenär, Viktor. Han har det hur bra som helst, hade inte väntat mig något annat heller! Nu hade de ätit frukost o städat stugorna för att sedan ta sig till Kneippbyns sommarland resten av dagen. Ikväll kommer han hem! 
 
Nu blir det en kort promenix. Fysiken är med mig, orkar längre men smärtan tar överhanden. Framåt i sommaren! 
Tålamod är som bekant inte min starka sida, här behöver det övas en del.......! Känner på mig att jag kommer att få tid till det....! 
 
Njut! Efter regn kommer solsken, värmen kommer så småningom. 
Fuck Cancer! 
Nu vill jag grilla o dricka pilsner o rödtjut, får nog vänta med det några veckor till, "den som väntar på något gott..."
 
Ha de Sockergrisar! 
En riktig sommarkväll -13, stranden Kleva, Long Island.