God fotsvettning!

Julen blev perfekt i år! Tack alla inblandade!

Allt från en överraskning på lillejulafton till annandagens ro blev lysande o precis som vi ville!

Barn o barnbarn verkar mycket nöjda för sina julklappar o så även hustru o jag själv!

Imorgon är det dax att ge sig in i "zombieland" igen, behandling mån o tis. Vicke får följa med denna gången, kan vara bra för honom att se vad är som händer med far.

Nyårsafton blir i zombietillstånd men det får vi leva med, kommer ett nytt år varje år!

Många vänner o bekanta säger till mig att det är skönt att se att du inte ser sjuk ut! Ja, då var vi där igen med den gamla, icke riktiga bilden, av en patient som behandlas mot cancer. Jag får en jättedos kortison i två dagar varannan vecka, i snart 6 månader. Kortisonet ger en rad med biverkningar, några har jag klippt ut ur "netdoktor".

Biverkningarna man kan få är:

-Magkatarr (som kan kurerarsmed Omeprazol)
-Tunn och skör hud (hur följer med när jag tar bort plåster)
-Dålig sårläkning
-Lättare blåmärken
-Röd och svullen i ansiktet (”moon face”)
-Fettomfördelning till bukfetma och extra fett mellan skulderbladen/nacken (”buffalo hump”)
-Sömnstörningar
-Sänkt stämningsläge
-Muskelsvaghet

Alla de här symptomen tillsammans med en rad andra fysiologiska förändringar som jag har, t ex högt blodtryck och påverkan på blodsockret, bildar tillsammans ett syndrom som heter Cushings syndrom. 

Jag känner av de flesta av biverkningarna men framförallt upplever jag att bukfetman ökat vilket är riktigt jobbigt eftersom jag i princip hållt vikten sedan min viktminskning 2009. 

Alltså så tycker jag själv att jag inte ser ut som normalt! Enligt uppgift ska biverkningarna försvinna då kuren slutar.

Efter sista kuren, 13/1-15, så ska jag försöka börja med mina långpromenader igen o försöka få fason på kroppen o konditionen, har ju inte kunnat träna sedan slutet av maj!

Lev på där ute! Nu ska vi åka till Viktors stödkompis o familj! I morgon in i "zombieland" för näst sista gången...förhoppningsvis!!! 

 Bild från kabinbanan Hollersbach-Kitzbuhel mars -14.