Dream on baby, dream!

La Familia sitter o ser på "Idol". Gud Nåde Mig om jag säger ett knyst o stör dem i denna heliga stund!
Mellandotter visar hörntand o min äktade kvinna suckar........
 
Far tar (rimmade) på sig sina hörlurar o sjunker in i Bruce Springsteens album "Tracks" med stor egen behållning! 
Vicke ligger nöjd på bädden o kollar paddan i takt med en fin brasas sken. Varmt o gott o allmänt mysigt förutom televisionens komersiella utbud.
 
Googlade just på Hjalmarssons Buss resa till alperna 8/3-14. Känner mig väldigt sugen att dra till alps framåt senvintern för att carva några mil! Det är ingen fjällresa planerad i år maa Vickes belägenhet men inte ens hundra vilda hästar skulle kunna hålla mig borta från mun älskade nerförsåkning! 
Min TC kamrat Thomas drar till Sälen v 3 för ett obehagligt bra pris, min vän Stefan P vill ha med mig o flera andra till fjälls v 14. Vad vill jag själv? "-Åka skidor!!!!"
 
Kikade på ett par plank av märket Head, I shape, Titanium. Om Vicke har titan i ryggen måste far självklart sympatisera m honom o ha titan under fötterna!! LR HUR?
 
Häromdagen skrev jag i min lilla funderingsbok, bloggen, om vad som skulle kunna hända om Jag vann Storkovan! Jag skulle definitivt ge mig ut på en skidcirkus av sällan skådat slag så att Guds änglar klappade händerna i takt med Marseilleisen! Skulle klippt alpernas legenderaiska orter i både Österrike, Frankrike o Schweitz. Faktum är att Jag för 10 år sedan lovade mig själv att på min 50-årsdag skulle jag o de närmaste resa till Aspen i Colorado, USA. Det sket sig....precis som min planerade 40-årsresa tillbaka till Tobago i Västindien där vi var på bröllopsresa. Langley travel har en resa till Aspen, resa o logi, ej mat, ej liftkort, ej utrustning, för 25.000 svenska kronor....per person.......sket sig som sagt! Dessutom börjar säsongen i Aspen först runt jul....inte så kul!
 
Tänker oxå på hur jag såg på min framtid runt -84 då jag glad i hågen läste på lärarhögskolan i Växjö o såg en framtid som pedagog o skidlärare i min fars o mors älskade Dalarna. På ett bananskal halkade jag in i snutvärlden o där är jag kvar! Inte blev det av att flytta till Dalarna, även om min vän HP Paulsen, son till Marit Paulsen, är NäpoC i Malung, eller åtminstone var.....
 
Om vi ska ta oss till att uppdatera Vickes status så är den stadigt framåt!
Idag har han hälsat på i skolan o fått återse sina klasskamrater! KUL! De tyckte att han blivit lång o smalare, vilket han faktiskt blivit! I morgon är målsättningen att ta bort förhöjningsklossarna på sängen o att han så småningom ska kunna gå på en vanlig toalett. 
 
Trevlig helg, oskjuten älg!